Bakan Uraloğlu: Raylı sistemlerle akaryakıttan tasarruf ediyoruz

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Raylı sistemler tek başına düşündüğümüz zaman şu salondaki bütün katılan herkese söylüyorum. Devlet Demir Yolları’nın yaptığı işler olsun, belediyelerin yaptığı raylı sistemler olsun, bunun para kazananı var mı bilmiyorum. Bak zarar ediyor. Ama ülke için hep kardır. Onu da net söylüyorum. Yani bakın Marmaray dahil zarar ediyor. Niye? Ucuz taşıma adına. Ama ülke için karıdır. Niye, akaryakıttan tasarruf ediyoruz” diye konuştu.

16px
24px
17.09.2024 14:08Güncelleme: 17.09.2024 15:06
ABONE OLgoogle

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Samsun’da düzenlenen ‘Samsun İçin Her Daim Birlikte Özümüzden Geleceğe Türkiye Buluşması’ programına katıldı. Ömer Halisdemir Toplantı Salonu’nda yapılan etkinlikte AK Parti Samsun Milletvekili Orhan Kırcalı ve 14 misafir milletvekili ile Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan ve AK Parti İl Başkanı Mehmet Köse de yer aldı. Uraloğlu, AK Parti’nin Türkiye Buluşmaları programı kapsamında burada düzenlediği basın toplantısında AK Parti hükümetleri döneminde Samsun'a hava yolu, demir yolu, kara yolu, iletişim ve denizcilik noktasında 75 milyar liranın üzerinde yatırım yapıldığını söyledi. Samsun-Çarşamba Havalimanı’nın belli ihtayaçları olduğunu, bunun için proje hazırladıklarını belirten Bakan Uraloğlu, “Havalimanın belli ihtiyaçları var, onunla bir proje yaptık. Onunla ilgili bir ödemek tahsisi noktasında bir gayretimiz var. Onu temin edebilirsek oranın genişletilmesiyle ilgili bir işlem içerisinde olacağız. Samsun-Sivas-Kalın Demiryolunu yenilemiştik. Orada yük taşımacılığı işlemlerine devam ediyoruz” diye konuştu.

‘TÜRKİYE’DE 2 BİN 251 KİLOMETRE HIZLI TREN AĞI TESİS ETTİK’

Türkiye'nin Avrupa’da 6’ncı yüksek hızlı tren işletmecisi olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, "Biz ülkemizde 2 bin 251 kilometre yüksek hızlı tren ağı tesis ettik. Avrupa'da 6’ncı, dünyada da 8’inci yüksek hızlı tren işletmecisi ülkeyiz. İnşallah biz en son Ankara-Sivas’ı açmıştık. Şimdi hedefimiz yapım çalışmaları devam eden yerlerimiz var. Akdeniz tarafında var, Kapıkule- İstanbul tarafında var, Ankara-İzmir arasında var. Şimdi Kırıkkale'den Samsun'a kadar gelecek olan demiryoluyla ilgili çalışmalarımızı yürütüyoruz. Orada projelerimizi bitirmiştik. Yatırım programını almıştık. İlk etapta iç krediyle yapacağımız işlerden bir tanesidir. Kırıkkale'yle Çorum arasını yetiştirebilirsek bu ay veya önümüzdeki aya ama mutlaka bu sene içerisinde Çorum'a kadar olan yaklaşık 115 kilometrelik kesimin ihalesini biz yapmış olacağız” dedi.

Bakan Uraloğlu, 185 kilometrelik Çorum-Samsun arasındaki demir yolunun yapım çalışmalarına 2025 yılında başlanacağını belirterek, "Dolayısıyla Samsun'dan Sarp'a kadar devam edecek olan sahilden geçecek olan demiryolunun da ana hattı olan Kırıkkale-Samsun arasındaki demiryolu ihalesini projesinin bu sene yapıp önümüzdeki sene yapım çalışmalarına da inşallah başlıyoruz. Samsun'umuz için hayırlı uğurlu olsun" diye konuştu.

Samsun'da Büyükşehir Belediye'sinin Karadeniz'de ilk Türkiye'de de ilklerden bir tanesi olan raylı sistem projesini hayata geçirdiğini belirten Bakan Uraloğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

"Günde 100 bin yolcu taşıyor, potansiyeli daha da fazla. Onunla ilgili de iş birliği halinde bu tren setlerini temin edilmesi noktasında da büyükşehir belediyemizde bir iş birliği halinde o sürecinde yürütüyoruz. Bundan dolayı Samsun'u ben tebrik ediyorum. Gerçekten modern taşımacılığı şehrimize, bölgemize kazandırmış durumda. Tabii Samsun'un gelişmesi ve değişmesine bağlı olarak bu mevcut hat yetmiyor. Şehrin diğer kesimlerine de gitmesi gerekiyordu. Burada Büyükşehir Belediyemiz bir çalışma başlatmıştı. Sonra beraberce istişare ederek çalışmayı netleştirdik ve Kılıçdede'den, sahilden başlayıp Şehir Hastanesi'ne sonra da Kamu Kampüsü dediğimiz bölgeye gidecek olan bir hat üzerinde, yaklaşık 12,5 kilometrelik bir hat üzerinde proje olarak mutabık kaldık. Sonrasında da Büyükşehir Belediyemizin talebi üzerine biz de gerekli değerlendirmeleri yaptık. Cumhurbaşkanımızın onayıyla onun üstlenimini de bakanlık olarak biz üzerimize almış olduk ve bundan sonraki süreci de yine Büyükşehir Belediyemizle iş birliği halinde beraberce yürütmüş olacağız. Bu da şehrimize hayırlı uğurlu olsun"

Toplantının ardından Bakan Uraloğlu, gazetecilerin sorularını cevapladı. Samsun’daki hafif raylı sistemin otogar ve havalimanına kadar uzatılması konusundaki soruyu yanıtlayan Bakan Uraloğlu, “Hafif Raylı Sistemi'nin havaalanına ve otogara kadar uzatılması noktasında Samsun'da böyle bir şey var. Eğer raylı sistemi otogara getiremezsen ‘otogarı raylı sisteme getiririz’ gibi böyle bir tam bir Karadenizliye yakışan bir pratik çözümcül bir yaklaşım da var. Onu da biz beraber de istişare ederiz. Hani burada hem teknik olarak mümkün olması lazım. Hem de orada yeterince taşıma potansiyelinin olması, talebinin olması lazım. Çünkü raylı sistemler tek başına düşündüğümüz zaman şu salondaki bütün katılan herkese söylüyorum. Devlet Demir Yolları’nın yaptığı işler olsun, belediyelerin yaptığı raylı sistemler olsun, bunun para kazananı var mı bilmiyorum. Bak zarar ediyor. Ama ülke için hep kardır. Onu da net söylüyorum. Yani bakın Marmaray dahil zarar ediyor. Niye? Ucuz taşıma adına. Ama ülke için karıdır. Niye, akaryakıttan tasarruf ediyoruz. Dolayısıyla onun için hani bu hesabı da yaparak doğru kararı beraberce verebileceğimizi düşünüyorum” diye konuştu.

SAMSUN HAVALİMANINI GENİŞLETECEĞİZ

Samsun’a yapılan yatırımlara değinen Bakan Uraloğlu, şehrin ulaşım ve iletişim altyapısına 75 milyar liranın üzerinde yatırım yaptıklarının altını çizerek, “Samsun Havalimanı’nda ise artan ihtiyaçlar doğrultusunda genişletme noktasında bir proje hazırladık. Havalimanı’nın genişletilmesiyle ilgili çalışmalar içerisinde olacağız.” diye konuştu.

130 OLAN BAZ İSTASYONU SAYISI 3 BİN 161 OLDU

Samsun’a hizmete devam edeceklerini ifade eden Bakan Uraloğlu, denizcilik noktasında da bazı ihtiyaçların olduğunu vurgulayarak, balıkçı barınaklarına ilişkin işleri 2025 yılının programına alma noktasında çalışmaları yürüttüklerini bildirdi. Uraloğlu, haberleşme alanında ise Samsun'daki yaklaşık bin 500 kilometre fiber ağı bugün 8 bin 500 kilometrelere çıkardıklarını ifade ederek, “130 olan baz istasyonu sayısı bugün 3 bin 161 oldu. Bakın 2002 yılında Samsun'da geniş bant internet abonesi yokken bugünkü sayı Samsun'un nüfusu kadar. Bir milyon 442 bin genişbant internet abonesi var.” ifadelerini kullandı.

YEŞİLKENT KAVŞAĞI YIL SONUNDA BİTECEK

Karayolları yatırımları hakkında verileri de paylaşan Bakan Uraloğlu, 120 kilometre olan bölünmüş yolu 313 kilometreye çıkardıklarını vurgulayarak, “Bitümlü sıcak karışım kaplamalı asfaltı 383 kilometreye, tek platformlu yolların neredeyse tamamını elden geçirerek 500 kilometreye yaklaştırdık. Köprü uzunluğu 3 bin 700 metreyken 17 bin 200 metreye getirdik. 600 metrelik tünel uzunluğu ise 2,9 kilometre oldu. Peki bunları yaparak neyi sağladık? Merkeze Samsun’u koyarsak Ankara’nın bölünmüş yolunu bitirdik. Esasında Ankara yolu bizi bütün Türkiye'ye bağlayan yollardan bir tanesidir. Yine Sarp'a kadar giden Karadeniz Sahil Yolunu bitirdik; yine batıya doğru açılan Samsun - Sinop bölünmüş yolunu bitirdik. Devam eden çalışmalarımız var Yeşil Kent Kavşağı, Şehir Hastanesi Bağlantı Yolu, Ayvacık Yolu, Ladik Taşova Yolu, Vezirköprü Yolu… Yeşilkent Kavşağını inşallah bu senenin sonunda bitirmiş olacağız. Yine hastanenin ilk etaptaki ulaşımını sağlayacak birinci aşamasını bu sene bitireceğiz geri kalanını önümüzdeki sene içerisinde bitirmiş olacağız.” dedi.

Bakan Uralğlu, trafiği rahatlatmak amacıyla Doğu Çevre Yolu Projesi üzerinde de çalıştıklarını belirten Uraloğlu, “Onu da Batı Çevre Yolu gibi Belediyemizle iş birliği halinde; bir takvim içerisinde hayata geçirmemiz gerekir. Batı Çevre Yolunun özellikle başlayabilmek noktasında buradaki imar planı çalışmaları ve uygulamaları noktasında Büyükşehir Belediyemizin de yoğun çalışması olduğunu biliyorum. Biz de bunu yakından takip ediyoruz.” diye konuştu.

patronlardunyasi.com

E-Bülten Aboneliği
İş, Ekonomi ve Cemiyet hayatının özel gündemi Patronlar Dünyası'nda... Günlük E-Bülten'imize abone olun, Patronlar Dünyası ayrıcalıklarını yaşayın.