Kültür-Sanat


1623’te Papa VIII. Urban olarak taç giyen Floransalı aristokrat Maffeo Barberini’yi tasvir ediyor. Papalık standartlarına göre, onun saltanatı oldukça parlak bir dönemdi.

Barberini, kilisenin topraklarını askeri güç ve keskin siyasetle genişletti, hatta Otuz Yıl Savaşları’nın 21 yılı boyunca ayakta kalmayı başardı. VIII. Urban, sanatın büyük bir hamisiydi (çoğu zaman Gian Lorenzo Bernini’yi sipariş ederdi), ancak bilim için aynı şey söylenemezdi. Vatikan’ın baskısıyla, Galileo astronomik devrimini, Copernicus’un heliosantrik modelinden türetilen bu keşfi reddederek kamuoyuna geri çekilmek zorunda kaldı.

Ressam Caravaggio

Caravaggio, genç ve hırslı bir adam olarak, bir günlük papa ile tanıştı. 1598 yılına tarihlenen tablo, 30 yaşındaki Barberini’yi, Katolik din adamlarının giydiği, üç veya dört uçlu bir şapka olan siyah bir biretta ve geleneksel bir Katolik işareti olan yeşil, kolsuz bir kasokla tasvir ediyor. Parlak gözleriyle bir mektup tutan Barberini, Pisa Üniversitesi’nden hukuk doktorasını çoktan almış ve iyi yerleştirilmiş bağlantılarla rahiplik hiyerarşisinde yükseliyordu.

Galeriye göre, Barberini hayatının erken dönemlerinde sanatla ilgilenmeye başlamıştı. 1598’de, arkadaşı ve aynı zamanda din adamı olan Francesco Maria del Monte, ailesinin palazzosunda zor durumda olan bir sanatçıyı misafir etti.

Bu sanatçı, Michelangelo Merisi da Caravaggio’ydu. Barberini, sanatçıyı tanımaya davet edildi ve Caravaggio, eseri, İtalya’daki özel bir koleksiyondan yeni gün yüzüne çıkan bu portreyi yaptı.

Portrait de Maffeo Barberini

Bir bakıma, eser Roma’daki Palazzo Barberini’de sergileniyor. Bu saray, Ulusal Antik Sanat Galerisi’ne ev sahipliği yapmaktadır ve Urban VIII’in papalığı döneminde, mimar Carlo Maderno ile iş birliği içinde inşa edilmiştir. 20. yüzyıla kadar Barberini ailesinin mülkiyetinde kalan bu mekan, Caravaggio’nun portresini 300 yıl boyunca aileden aileye geçmiş bir şekilde korumuştur. Ancak 1930’larda aile, malikaneyi satmıştı. Siparişi ya da satın alımıyla ilgili herhangi bir belge bulunmadığı ve kamuya açık bir sergi düzenlenmediği için, eserle ilgili bilgi zamanla kayboldu. Ta ki 1960’larda, İtalyan Caravaggio araştırmacısı Roberto Longhi bu portreyi bir makalede tekrar gündeme getirecek kadar unutulmuştu.

patronlardunyasi.com