Patronlar



BOSNA-HERSEK
“MÜFETTİŞ”

Yazan: Gogol
Yöneten: Dritero Kasapi
Dramaturgi: Almir Başoviç
Sahne Tasarımı: Krste S.Dzidrov
Müzik: Ognjen Bomoştar
Sahne Amiri: Nihad Kapiç

OYNAYANLAR: Admir Glamocak, Tatjana Sojic, Mediha Musloviç, Mehmet Porca, Senad Basıc, Edhem Husic, Miraj Grbic, Tahir Niksic, Belma Lizde-Kurt, Aleksandar Seksan, Ermin Sijamija, Izudin Bajrovic, Ronaldo Arsovski, Tarık Sadic, Safet Beganovic

KONU: 19.yüzyılın başlarında Rusya’nın küçük bir kentinde , Belediye Başkanı kentin bürokratlarını toplar. Petersburg’dan özel bir emirle ve kılık değiştiren bir müfettişin kenti denetlemeye geleceğini bildirir. Tamamen yozlaşmış bürokratik ilişkiler içinde yaşayan görevli yöneticiler neye uğradıklarını şaşırırlar.

SURİYE
“GENERALİM”

Yazan: Estafen Okrini
Derleyen:  Mahmud AlJaferi
Yöneten  Eymen Zidan
Dekor Tasarımı:  Zuheyr A-Arabi
Işık Tasarımı:  Nasrullah Safar
Efekt:  Khaled Al-Akshar

OYNAYANLAR: Amane Wali, Mohammad Haddaki, Fadi Subeyh, Rağda Al-Şaarani, Nidal Sayjari, Suheyr Barhum, Alaa Kasem, Haled Al-Kayş, Mohammed Saaduldin, Mohammad Abdulhalim, Sami Abdulhalim, Majd Shair, İmad Eldin Ramadan
KONUSU: Oyun bir Amerikan Generali’nin savaştan uzaklaşmak ve rahatlamak için , er Hong’un köyüne gelmesiyle başlar. Hong’un ailesi General’i çok iyi karşılar. Ama general ailenin hayatını cehenneme çevirir. General köyden gitmesine rağmen izleri kalmıştır. Köydeki yaşama hakim olan iyilik ve sükunet , yerini kötülük ve şiddete bırakmıştır.


MAKEDONYA
 “HASAN AĞA’NIN KARISI”

Yazan: Lyubomir Simoviç
Yöneten: Ljupço Gorgievski
Sahne Tasarımı: Valentin Svetozarev
Kostüm: Blagoya Miçevski
Müzik: Modrag Nekak-Miks
Işık Tasarımı:İliya Dimovski

OYNAYANLAR: Mitko S. Apostolovski, Gabriela Peruşevska, Nikola Ristanovski , Boris Çorevski , Yoana Popovska, Sonja Mihaylova, Slobodan Stepanovski , Petar Mirçevski, Saşo Ognenovski, Duşko Yovanovski , Yuliyana Stefanovska , Valentina Gramoski
KONU: Köyün güçlü beylerinden birinin kız kardeşiyle evlenen Hasan Ağa’nın karısı hamile kalmıştır. Doğumun hemen ertesinde Ağa çocuğu alıkoyarak karısını evden kovar. Oyunda çıkar çatışmalarının ve yüzeydeki gerçekliğin altında , insana ve aşka dair acıların yattığı teması işlenirken , gerçek ile yalanın nasıl olup da aynı amaç uğruna kullanabileceği üzerine sorular sorulmaktadır.