CarrefourSA 8 ton balık satmak için kolları sıvadı

CarrefourSA Genel Müdürü Z. Hakan Ergin, "Geçtiğimiz yıl yaklaşık 25-30 olan balık çeşidimizi bu yıl av yasağında 45-55, balık sezonunda da 70-80 arasına yükselterek, ciromuzu 4 katına çıkarmayı ve Türkiye’nin en çok balık satan marketi olmayı hedefliyoruz" dedi.

16px
24px
22.03.2017 11:31
ABONE OLgoogle

CarrefourSA Genel Müdürü Z. Hakan Ergin, CarrefourSA'nın taze balık konusundaki yatırımları ve yeni faaliyetlerini açıkladığı basın toplantısındaki konuşmasında, Türkiye’de balık tüketiminin dünya ortalamasının altında olduğuna dikkati çekerek, dünyada kişi başına ortalama 17 kilogram, Avrupa’da ise ortalama 20 kilogram su ürünleri tüketildiğini söyledi.

Ergin, dört tarafı denizlerle çevrili Türkiye’de tüketim ortalamasının ise 6,2 kilogram olduğunu belirterek, "CarrefourSA olarak balık alanında daha fazla yatırım yapmaya karar verdik. Türkiye’de perakende müşterisi ilk olarak buz üzerinde balık satan reyonları CarrefourSA’da tanımıştı. Buz üzerinde balık satışı ülkemiz için önemli bir farklılık ve yenilikti." diye konuştu.

8 ton balık satmayı hedefliyor

CarrefourSA’nın balık konusunda potansiyelini ortaya çıkaracaklarını vurgulayan Ergin, "Balıkta 2017 hedefimiz, 2016 cirosunu 4 katına çıkarmak. Tazelik, ürün sayısı, hizmet ve fiyat olarak müşterimize en kaliteli alışveriş olanağını sağlıyoruz. 2016 yılında 25-30 farklı balığın yer aldığı reyonlarımızdan toplam 175 adet kamyona denk gelecek şekilde 2 bin 800 ton balık satışı yapıldı. Bu yıl av yasağı döneminde minimum 45-55, balık sezonunda da 70-80 arası farklı balık sunarak 700 kamyon, yani 8 bin ton balık satmayı hedefliyoruz. Bu işten de 40 Milyon TL ciro hedefliyoruz. Böylelikle 2017 yılında Türkiye’nin en çok balık satan marketi olacağız.” değerlendirmesinde bulundu.

Projenin en önemli ayağı "Su Ürünleri Platformu"

CarrefourSA Gıda Kategori Direktörü Ayşin Işıkgece de halen 110 markette balık reyonları ile hizmet verdiklerini, bunların 36 Hiper, 18 Gurme ve 56 Süper marketten oluştuğunu bildirdi.

Projenin en önemli ayağını, merkezi dağıtım noktası olarak konumlandırdıkları Su Ürünleri Platformu’nun oluşturduğuna belirten Işıkgece, şunları kaydetti:

"Balık konusunda lojistik, ayrı bir uzmanlık gerektiriyor. Eskiden balık dağıtımı yapan firmalar, ürünleri marketlere göre ayrı ayrı teslim ediyorlardı. Bu konuda Su Ürünleri Platformu olarak adlandırdığımız yatırımımız sayesinde Türkiye’nin her bölgesinden satın aldığımız balıklar, tedarikçilerimiz tarafından tek bir noktaya teslim ediliyor. Su Ürünleri Platformu’na gelen ürünler, CarrefourSA’nın alanında uzman kalite sorumluları tarafından, ürünün kalitesi, sıcaklığı, etiket bilgileri, balık boy ve avlanma zamanı, yasakları gibi başlıklar nezdinde kontrol edildikten sonra kabul ediliyor.

Kabulün ardından ürünler marketlerimizden gelen sipariş taleplerine göre, temizlik ve hijyen kurallarına uygun oluşturulmuş hazırlama alanında ayıklanıp tartılıyorlar. Daha sonra marketlere göre ayrıştırılarak plastik kasalarda paketlenip etiketlendikten sonra “soğuk zincir” araçlar ile marketlerimize sevk ediliyor. Bu süreçte uygun olmayan ürünler, prosedürlere göre evrak düzenlenerek reddediliyor. Su Ürünleri Platformu ile hem ürün çeşit sayısını arttırdık hem de ürünlerin tazeliği ve kalitesiyle müşterimizi memnun edecek bir düzeye ulaştık. Böylelikle 'Tazesi ya denizde ya CarrefourSA’da söylemimizi bir kez daha kanıtlamış olduk.”
Işıkgece, CarrefourSA’da balık reyonlarını yenilediklerini belirterek, müşteriye her türlü balık çeşidini bir arada bulabileceği, temizlik ve hijyen kurallarına göre düzenlenmiş keyifli bir alışveriş alanı oluşturduklarını ifade etti.

Daha önceleri balık reyonlarında yüzde 40 şirket personelinin çalıştığını bildiren Işıkgece, bu personeli teknik konularda eğiterek CarrefourSA kadrosuna aldıklarını, şimdilik İstanbul’daki marketlerde görev almak üzere ek olarak 150 yeni istihdam sağladıklarını bildirdi.

"Doğa Tat Carrefour ile sürdürülebilir üretim yaptırıyoruz"

Ayşin Işıkgece, balıkların büyük kısmını yerel üreticilerden tedarik ettiklerini belirterek, "Deniz üretim balıklarını İzmir’den Bodrum’a kadar olan bölgedeki çiftliklerden, tatlı su balıklarını ise tüm bölgelerden tedarik ediyoruz. Ülkemizde balık fiyatları kırmızı ete göre daha düşük. Balık üreten bir ülke olarak Çipura, Levrek ve Alabalık üretiminde Avrupa’da lider duruma geldik. Bu alandaki üretimin yüzde 50-55’i ihraç ediliyor. Balık konusunda üretime oranla tüketim seviyesi düşük bir ülkeyiz. Balık tüketimini artırabilmenin yolu 12 ay boyunca sürdürülebilir üretimden geçiyor.

Bu vesileyle Doğa Tat Carrefour Projesi kapsamında üreticilerle iş birliği yaparak sürdürülebilir fakat kontrollü bir üretim yaptırıyoruz. Kontrollü üretim adına hem balıklarda hem de suda sürekli olarak kimyasal kalıntı miktarlarını veya mikrobiyolojik değerleri denetliyoruz. Bunların yanı sıra periyodik denetimler gerçekleştiriyoruz. Doğa Tat Carrefour kapsamında yerine ve iklimine uygun olarak üretilen tüm ürünler, bağımsız denetçiler tarafından da denetlendikten sonra raflardan tüketicilere ulaştırılıyor." şeklinde konuştu.

Hayata geçirdikleri yenilikler kapsamında Merter’deki hipermarketlerinde müşterilerine balık pişirme hizmeti vereceklerini dile getiren Işıkgece, "Evinde balık pişirmek istemeyen, zamanı kısıtlı, çalışan müşterilerimiz istedikleri balığı taze olarak reyondan alıp temizlettikten sonra dilerse restoranımızda balığını yiyebilecek dilerse de pişmiş halde evine götürebilecek. Merter’de su ürünleri adına deniz av ve üretim balıkları, tatlı su üretim balıkları, ithal üretim balıkları, işlenmiş ve dondurulmuş ürünler olmak üzere farklı alternatifler sunuyoruz." ifadelerini kullandı.

E-Bülten Aboneliği
İş, Ekonomi ve Cemiyet hayatının özel gündemi Patronlar Dünyası'nda... Günlük E-Bülten'imize abone olun, Patronlar Dünyası ayrıcalıklarını yaşayın.